PEDAGOG SPECJALNY

OLGA LIPIŃSKA

GODZINY PRACY

ROK SZKOLNY 2025/2026

poniedziałek 10.35-14.35

wtorek 8.00-8.55

środa 9.40-10.45

czwartek 9.40-11.55

piątek 9.40-11.55, 12.55-13.25


Zapraszam do kontaktu:

osobiście w godzinach pracy pedagoga specjalnego (gabinet nauczycieli specjalistów)

mailowo: o.lipinska@sp-niesulkow.pl

za pośrednictwem dziennika elektronicznego


Drogi Uczniu, Droga Uczennico, zgłoś się do pedagoga specjalnego, jeśli:
potrzebujesz pomocy
masz trudności z nauką
chciałbyś/chciałabyś z kimś porozmawiać
chcesz, by Cię wysłuchać
znajdujesz się w trudnej sytuacji, masz problem i nie wiesz, jak go rozwiązać 

Drogi Rodzicu, zgłoś się do pedagoga specjalnego, jeśli:
Twoje dziecko ma trudności w nauce, nie radzi sobie np. z problemami szkolnymi
niepokoi Cię zachowanie Twojego dziecka
chcesz porozmawiać o swoim dziecku
nie wiesz do jakiego specjalisty zgłosić się ze swoimi obawami
potrzebujesz wsparcia w procesie wychowania
szukasz pomocy


Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Głownie organizuje zajęcia „Trening Umiejętności Społecznych” przeznaczone dla dzieci w wieku 6-10 lat. Warto skorzystać z takich zajęć jeśli dziecko ma trudności m.in. z wyrażaniem emocji, nawiązywaniem relacji społecznych, współpracą w grupie. Poniżej szczegółowe informacje.

Trening Umiejętności Społecznych (TUS)

Adresaci programu: dzieci w wieku 6-10 lat

Cele:

  • rozpoznawanie i wyrażanie emocji 
  • zwiększenie kompetencji komunikacyjnych

Tematyka:

  • świadomość granic w relacjach z innymi
  • ćwiczenie zachowań asertywnych
  • przyjmowanie i udzielanie informacji zwrotnej
  • współpraca w grupie

Terminy,  czas trwania:

  • 1 x w tygodniu 
  • czwartki w godz. 18:00-19:00 (pierwsze spotkanie 1 grudnia 2022 r.)
  • 8-12 tygodni w zależności od potrzeb grupy

 Zgłoszenia:

  • tel. 42 719 07 67
  • e-mail: poradniaglowno@gmail.com
  • w sekretariacie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Głownie, ul. Kościuszki 10


 Zadania pedagoga specjalnego

  1. Zapewnianie aktywnego i pełnego uczestnictwa dzieci i młodzieży w życiu przedszkola, szkoły.
  2. Rozpoznawanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły.
  3. Współpraca z nauczycielami i wychowawcami w rozwiązywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych uczniów.
  4. Określanie niezbędnych do nauki warunków, sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych, w tym wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne, odpowiednich ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne ucznia.
  5. Współpraca z zespołem opracowującym Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny.
  6. Wspieranie nauczycieli w rozpoznawaniu przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń, utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły.
  7. Wspieranie nauczycieli, specjalistów w udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej w bezpośredniej pracy z uczniem.
  8. Wspieranie nauczycieli w dostosowaniu sposobów i metod pracy do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia oraz jego możliwości psychofizycznych, doborze metod, form kształcenia i środków dydaktycznych do potrzeb uczniów.
  9. Udzielaniem uczniom, rodzicom i nauczycielom pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
  10. Współpraca z innymi podmiotami udzielającymi pomocy psychologiczno-pedagogicznej np. poradnią psychologiczno-pedagogiczną.