PEDAGOG SPECJALNY
OLGA LIPIŃSKA
GODZINY PRACY
ROK SZKOLNY 2025/2026
poniedziałek 10.35-14.35
wtorek 8.00-8.55
środa 9.40-10.45
czwartek 9.40-11.55
piątek 9.40-11.55, 12.55-13.25
Zapraszam do kontaktu:
osobiście w godzinach pracy pedagoga specjalnego (gabinet nauczycieli specjalistów)
mailowo: o.lipinska@sp-niesulkow.pl
za pośrednictwem dziennika elektronicznego
Drogi Uczniu, Droga Uczennico, zgłoś się do pedagoga specjalnego, jeśli:
potrzebujesz pomocy
masz trudności z nauką
chciałbyś/chciałabyś z kimś porozmawiać
chcesz, by Cię wysłuchać
znajdujesz się w trudnej sytuacji, masz problem i nie wiesz, jak go rozwiązać
Drogi Rodzicu, zgłoś się do pedagoga specjalnego, jeśli:
Twoje dziecko ma trudności w nauce, nie radzi sobie np. z problemami szkolnymi
niepokoi Cię zachowanie Twojego dziecka
chcesz porozmawiać o swoim dziecku
nie wiesz do jakiego specjalisty zgłosić się ze swoimi obawami
potrzebujesz wsparcia w procesie wychowania
szukasz pomocy
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Głownie organizuje zajęcia „Trening Umiejętności Społecznych” przeznaczone dla dzieci w wieku 6-10 lat. Warto skorzystać z takich zajęć jeśli dziecko ma trudności m.in. z wyrażaniem emocji, nawiązywaniem relacji społecznych, współpracą w grupie. Poniżej szczegółowe informacje.
Trening Umiejętności Społecznych (TUS)
Adresaci programu: dzieci w wieku 6-10 lat
Cele:
- rozpoznawanie i wyrażanie emocji
- zwiększenie kompetencji komunikacyjnych
Tematyka:
- świadomość granic w relacjach z innymi
- ćwiczenie zachowań asertywnych
- przyjmowanie i udzielanie informacji zwrotnej
- współpraca w grupie
Terminy, czas trwania:
- 1 x w tygodniu
- czwartki w godz. 18:00-19:00 (pierwsze spotkanie 1 grudnia 2022 r.)
- 8-12 tygodni w zależności od potrzeb grupy
Zgłoszenia:
- tel. 42 719 07 67
- e-mail: poradniaglowno@gmail.com
- w sekretariacie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Głownie, ul. Kościuszki 10
Zadania pedagoga specjalnego
- Zapewnianie aktywnego i pełnego uczestnictwa dzieci i młodzieży w życiu przedszkola, szkoły.
- Rozpoznawanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły.
- Współpraca z nauczycielami i wychowawcami w rozwiązywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych uczniów.
- Określanie niezbędnych do nauki warunków, sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych, w tym wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne, odpowiednich ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne ucznia.
- Współpraca z zespołem opracowującym Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny.
- Wspieranie nauczycieli w rozpoznawaniu przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń, utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły.
- Wspieranie nauczycieli, specjalistów w udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej w bezpośredniej pracy z uczniem.
- Wspieranie nauczycieli w dostosowaniu sposobów i metod pracy do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia oraz jego możliwości psychofizycznych, doborze metod, form kształcenia i środków dydaktycznych do potrzeb uczniów.
- Udzielaniem uczniom, rodzicom i nauczycielom pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
- Współpraca z innymi podmiotami udzielającymi pomocy psychologiczno-pedagogicznej np. poradnią psychologiczno-pedagogiczną.