W świetlicy szkolnej zorganizowane zostały Dni Języków Obcych. Na różnych godzinach, przez kilka dni, uczniowie różnych klas zostali zaproszeni do wyzwań językowych.
Najpierw uczniowie poznali wymowę dni tygodnia po francusku, następnie zaznajomili się z pisownią. Na koniec czekała ich niespodzianka, ponieważ musieli odtworzyć z pamięci i napisać dni tygodnia w odpowiedniej kolejności. Zabawa była okazją do wykazania się dobrą koncentracją i pamięcią.
Kolejnym wyzwaniem była nauka podstawowych zwrotów z języka francuskiego na podstawie piosenki „Bonjour, bonjour, comment ça va?” oraz wspólne śpiewanie spontanicznie zakończone tańcem.
Następne wyzwanie - stworzenie plakatów z dniami tygodnia w języku łacińskim, włoskim i hiszpańskim. Zadanie pozwoliło dostrzec pokrewieństwo między językami.
Co mają wspólnego nazwy planet z dniami tygodnia?
Ostatnie wyzwanie : na podstawie rozdanych materiałów uczniowie mieli odnaleźć, które dni tygodnia pochodzą od jakich nazw planet. Pod lupę zostały wzięte języki : łaciński, włoski, hiszpański oraz francuski. Następnie każdy rysował wybraną planetę.
Autor: A. Rosiak