
CZWARTOKLASIŚCI DEBATOWALI O PODRÓŻACH
Za nami kolejna pasjonująca Debata Oksfordzka, w której tym razem udział wzięli uczniowie klasy czwartej wspierani przez wychowawcę p. Agatę Kotarską. Temat był nie lada wyzwaniem: „Lepiej jest poznawać świat przez podróże zagraniczne niż odkrywać własny kraj.” Obie strony przedstawiły solidne argumenty, wykazując się doskonałym przygotowaniem. Debatę obserwowali uczniowie klas I – VI.
Jak zwykle przed debatą uczniowie opowiedzieli zebranym o podróżach Polaków. Swoją wypowiedź zilustrowali samodzielnie przygotowaną prezentacją.
Dyskusji przewodniczyły uczennice klasy szóstej: Marszałek - Zuzanna Anders oraz Sekretarz – Karolina Bigos.
Wnikliwej oceny argumentacji i umiejętności debatowania dokonało jury w składzie: p. Krystyna Kumidaj, p. Agata Kotarska oraz p. Aleksandra Białas.
Strona propozycji (zwolennicy podróży zagranicznych) podkreślała, że:
- · Podróżowanie po świecie pozwala poznać różnorodne kultury, języki i tradycje.
- · Zagraniczne wyjazdy rozwijają tolerancję i otwartość na inne sposoby życia.
- · Dzięki nowoczesnym środkom transportu podróże międzynarodowe są coraz łatwiejsze i dostępniejsze.
Strona opozycji (zwolennicy odkrywania własnego kraju) przekonywała, że:
- · Polska ma niezwykle bogatą historię i piękne krajobrazy warte poznania.
- · Wyprawy po własnym kraju są tańsze i łatwiejsze do zorganizowania.
- · Poznanie własnej kultury i dziedzictwa narodowego jest kluczowe dla budowania tożsamości.
Po pełnej emocji wymianie zdań i świetnie skonstruowanych przemówieniach mistrzem debaty został Józef Kapliński.
To wydarzenie pokazało, jak ważne jest umiejętne argumentowanie i kultura dyskusji. Uczniowie nie tylko zdobywali wiedzę, ale również rozwijali umiejętność krytycznego myślenia i pracy zespołowej.
Już wkrótce kolejna debata! Tym razem zmierzą się uczniowie klasy siódmej, a temat będzie dotyczył ekonomii. Z niecierpliwością czekamy na kolejne inspirujące wystąpienia!
E.Błaszczyk