Majsterkowicze 2.0, czyli nasza przygoda z #SuperKoderami
Udało się!
Nasz szkoła otrzymała grant na zakup robotów i realizację zajęć w ramach programu #SUPERKODERZY. Nasi starsi koledzy, dziś już absolwenci, przygotowali filmik konkursowy i zapewnili nam udział w tym ogólnopolskim projekcie. Wspólnie z opiekunem p. Elżbietą Błaszczyk wybraliśmy ścieżkę #MAJSTERKOWICZE 2.0. W pracowni komputerowej pojawiły się cztery #LOFIroboty i już we wrześniu rozpoczęliśmy naszą przygodę z robotyką.
Jaki mamy plan?
-
poznamy tajemnice programu SCRATCH,
-
za pomocą długopisów 3D spersonalizujemy nasze roboty i przygotujemy stanowiska pracy,
-
zbudujemy nasze roboty: zamontujemy elementy konstrukcyjne, osadzimy w nich silniki, czujniki i sterowniki,
-
poznamy aplikację LofiBlock i połączymy nasze roboty z komputerami i tabletami,
-
sprawdzimy działanie robotów, przetestujemy czujniki m.in. światła i odległości,
-
zaprogramujemy nasze #LOFIroboty do wykonywania różnych czynności,
-
na koniec podzielimy się naszą wiedzą i umiejętnościami z koleżankami i kolegami.
Czekajcie na relacje. Ten rok zapowiada się #SUPERKODERSKO
Stary rok zakończyliśmy SUKCESEM! Nasze roboty mogą się już poruszać. Wszystkie elementy pasują do siebie doskonale, a MY #SUPERKODERZY zaczynamy programować.
Na początek zmysły!
Nasze roboty potrzebują różnych elementów, aby móc odbierać informacje z zewnętrz (czyli czujniki) oraz elementów, dzięki którym będą wpływały na otoczenie – wydawały dźwięki, poruszały się, świeciły. Wszystkie te elementy elektroniczne to kolejne moduły, które podłączyliśmy do sterownika - mózgu robota. Każdy moduł daje robotowi nowe umiejętności. Poznaliśmy je wszystkie. Teraz czas na ich PROGRAMOWANIE!
#Majsterkowicze dbają o bezpieczeństwo w sieci.
To znów MY Wasi szkolni #ROBOMANIACY.
W naszej szkole, jak co roku, obchodziliśmy Dzień Bezpiecznego Internetu. W tym dniu postanowiliśmy udowodnić wszystkim uczniom, że można korzystać z komputera i Internetu w zarówno bezpieczny jak i ciekawy sposób.
Zaprosiliśmy do udziału w naszym przedsięwzięciu uczniów z klas I- VI. Najpierw opowiedzieliśmy o zasadach bezpiecznego korzystania z Internetu, a następnie zaprezentowaliśmy, jak działają nasze #ROBOTY. W końcu mieliśmy okazję opowiedzieć, co dzieje się za zamkniętymi drzwiami pracowni komputerowej. #ROBOTY spisały się na medal. Zaprogramowaliśmy je tak, żeby słuchały naszych poleceń, odbijały się od przeszkody i podążały za światłem.
Uczniowie klasy szóstej z opiekunem p. Elżbietą Błaszczyk
WYŚCIGI #SUPERrobotów
Podczas gminnego konkursu matematyczno – angielskiego nasi #SUPERKODERZY zorganizowali wyścigi #ROBOTÓW. Każdy uczestnik miał możliwość wypróbować swoje umiejętności i wprawić robota w ruch. Czy zadanie było trudne? Nie dla mistrzów matematyki. Odrobina szczęścia również była potrzebna. Nasi #SUPERKODERZY zaprogramowali roboty w ten sposób, żeby jechały do przodu przy dobrej odpowiedzi i do tyłu przy złej. Można było sprawdzić się w znajomości tabliczki mnożenia lub odgadywaniu liczb. Rywalizacja dostarczyła wiele emocji. Uczestnikom konkursu, opiekunom i oczywiście #SUPERKODEROM.
#SuperKoderzy to ogólnopolski program edukacyjny Fundacji Orange, którego kluczowym elementem jest nauka programowania.
Adresowany jest do szkół podstawowych oraz uczniów w wieku 9-14 lat.
W czasie trwania programu dzieci uczą się programowania, podstaw robotyki i poznają świat nowych technologii nie tylko na informatyce, ale również na lekcjach przyrody, historii, języka polskiego, muzyki, matematyki czy języków obcych.