Tutaj powinien być opis

,,PUZZLOWA'' LEKCJA HISTORII

Za pomocą puzzli, dokładnie 156 elementów o wymiarach 120 cm × 96 cm oraz 44 kart z archiwalnymi zdjęciami opatrzonymi komentarzem historycznym, uczniowie kl. V i VI ustalali, jak zmieniły się granice Polski w latach 1938-39, czyli w okresie IV rozbioru Polski. Najpierw zadaniem uczniów było ułożenie mapy historycznej okupowanej Polski. Później musieli porównać wielkość terytorium państwa i zlokalizować to, co Polska utraciła. Następnie uczniowie musieli przyjrzeć się dokładnie fotografii na karcie i opanować pamięciowo komentarz historyczny. Po wyznaczonym czasie referowali zapamiętane informacje, umieszczając na mapie wskazane w karcie miejsce np. Gdańsk , gdzie Polacy bronili Poczty Polskiej.

Wszystko to działo się 9 stycznia na lekcjach historii, które na zaproszenie p. A. Lipińskiej przeprowadził p. Artur Ossowski- pracownik Oddziałowego Biura Edukacji Narodowej IPN w Łodzi. Od trzech lat szkoła korzysta z oferty edukacyjnej IPN, która dotyczy najnowszej historii Polski.

 Lekcja z wykorzystaniem puzzli,,IV rozbiór Polski” miała na celu kształcenie umiejętności orientacji przestrzennej i czytania mapy. Ćwiczyła spostrzegawczość i pamięć. Była też dobrą okazją do pracy zespołowej i integracji klasowej.


Autor: A. Lipińska