Tutaj powinien być opis

TEATR WIELKI JEST NAPRAWDĘ WIELKI

27 lutego 2017 uczniowie klas IV, V i VI mieli okazję odwiedzić Teatr Wielki w Łodzi. Tym razem dzieci nie odgrywały roli widzów spektaklu, ale poznały proces przygotowania przedstawienia i pięknej choć czasem żmudnej pracy artystów. Warsztaty artystyczne, w których wzięły udział składały się z czterech osobnych części.

Na pierwszy ogień poszły zajęcia baletowe. Sympatyczny przedstawiciel zespołu baletowego Teatru Wielkiego opowiadał naszym uczniom na czym polega praca jego zespołu, opisał i pokazał różnego rodzaju style tańca, a co najważniejsze zachęcił wszystkich (nawet panie wychowawczynie) do wspólnej rozgrzewki i do wykonania krótkiego układu do baletu „Romeo i Julia” Sergiusza Prokofiewa.

Przechodząc przez labirynt schodów i korytarzy dotarliśmy do sali prób zespołu chóralnego. Ćwiczenia oddechu, dykcji i emisji głosu przydały się każdemu, by następnie móc popisać się wokalnie w arii W.A.Mozarta z opery „Wesele Figara”. Naszą instruktorką była utalentowana śpiewaczka, która z dużą dozą humoru opowiadała o swojej codziennej pracy.

Po krótkiej, ale bardzo potrzebnej przerwie dla poratowania sił i zaspokojenia głodu udaliśmy się do sali prób orkiestry. Tajniki podziału instrumentów i ich rozmieszczenia na orkiestronie są już znane naszym uczniom. Dowiedzieliśmy się jakie różnice są pomiędzy strunami skrzypiec i altówki i w jaki sposób stroi się harfę. Wszyscy mogli wyrazić swoje emocje podczas gry na werblu, ale dopiero jak nasi uczniowie stali się na chwilę członkami orkiestry, nasz tymczasowy koncertmistrz w osobie Lidki uciszyła swoich muzyków, a „oboistka” Amelka zaintonowała nutę „A”. Nasza orkiestra się dostroiła i na podium wkroczyła w eleganckim fraku dyrygentka Julka. Wykonanie fragmentu uwertury z „Wesela Figara” kosztowało nas wszystkich sporo gimnastyki, ale nikt nie ma wątpliwości, że było warto.

Na zakończenie naszej wizyty nasi uczniowie zamienili się w projektantów kostiumów baletowych i operowych. Każdy miał okazję popisać się kreatywnością i nasze propozycje zdobyły uznanie w oczach doświadczonego na tym polu pracownika teatru.

Okazało się, że  naszych uczniach drzemie artysta, tylko czasami bardzo ciężko go dobudzić. Liczymy na to, że wizyta w Teatrze Wielkim w Łodzi oraz intensywne warsztaty artystyczne pobudzą i uaktywnią nasze szkolne talenty.

                                              

                                                                                                                      Autor: B.Urquidi